ХОДОСОВЦЕВ ОЛЕКСАНДР ЄВГЕНОВИЧ
кандидат на посаду ректора
Херсонського державного університету
декан факультету біології, географії і екології,
завідувач кафедри ботаніки, доктор біологічних наук, професор, заслужений працівник освіти України
Ходосовцев Олександр Євгенович народився у м. Херсон 03 листопада 1971 р.
У 1988 р. закінчив Херсонську середню загальноосвітню школу № 51. У 1988 році вступив до Херсонського державного інституту ім. Н.К. Крупської на природничий факультет. У 1993 році закінчив інститут і отримав кваліфікацію «вчитель біології і хімії». У цьому ж році вступив до аспірантури за спеціальністю 03.00.05 — ботаніка. У 1997 році захистив кандидатську дисертацію з теми «Лишайники півдня України». З 1997 р. до 1998 р. працював заступником декана природничого факультету з організаційно-виховної роботи. У 2002 році отримав звання доцента кафедри ботаніки Херсонського державного університету. У 2004 році після навчання в докторантурі Інституту ботаніки ім. М.Г. Холодного НАН України (спеціальність 03.00.21 — мікологія) захистив докторську дисертацію з теми «Лишайники кам’янистих відслонень Кримського півострова». У 2006 році отримав звання професора. З 2004 року працює завідувачем кафедри ботаніки Херсонського державного університету. У 2009 році отримав почесне звання «Заслужений працівник освіти України». З листопада 2011 р. — декан факультету біології, географії і екології Херсонського державного університету.За період науково-педагогічної діяльності Ходосовцевим О.Є. опубліковано 215 наукових та науково-методичних праць, серед яких 10 монографій, присвячених вивченню ліхенофлори степової зони України, Криму та Карпат, дослідженню раритетного фітогенофонду України, екологічним проблемам Херсонщини, створенню нових природоохоронних об’єктів у системі регіональної екологічної мережі. Він є співавтором фундаментальних видань: «Определитель лишайников России. Т. 8» (2004 р.), «Флора лишайників України. Т. 2, вип. 2» (2010 р.), «Червона Книга України» (2009 р.). Його наукові публікації виходять у провідних виданнях світу, серед яких Graphis Scripta, Acta Botanica Hungarica, Lichenologist, Nordic Botanical Journal, Bocconea, Mycotaxon, Bibliotheca Lichenologica, Mycologica Balcanica.З 1997 року викладає в Академічному ліцеї при Херсонському державному університеті. Його учні неодноразово посідали призові місця на міжнародному рівні: три золоті, одна срібна й одна бронзова медалі на Міжнародних олімпіадах з екології у Стамбулі (1999, 2004, 2008, 2011 роки). Ходосовцев О.Є. є членом журі Всеукраїнського турніру юних біологів (Херсон, 2006; Канів, 2007; Новгород-Сіверський, 2008; Донецьк, 2009, Чернівці, 2010, Рівне, 2011), Всеукраїнської студентської олімпіади з біології (Херсон, 2004, 2005, 2006; Одеса, 2007, 2008, 2009), Всеукраїнської шкільної олімпіади з біології (Львів, 2010, Севастополь, 2011), експерт-консультант Всеукраїнської шкільної олімпіади з екології (Севастополь, 2011). Упродовж багатьох років на обласному рівні очолює секцію «Екологія» Малої академії наук України.У 1998 році Ходосовцевим О.Є. було створено науково-дослідну лабораторію біорізноманіття та екологічного моніторингу. Пріоритетними напрямами роботи якої є проведення екологічних та флористичних досліджень на півдні України, в Карпатах та Криму. Лабораторія брала участь у виконанні трьох міжнародних, трьох державних та багатьох госпдоговірних проєктів. У 2006 році О.Є. Ходосовцевим було отримано премію Кабінету Міністрів України за наукові досягнення, у 2007 році — Грант Президента України за досягнення в науково-дослідній роботі.Ходосовцев О.Є. є заступником головного редактора фахового видання «Чорноморський ботанічний журнал», членом редакційних колегій фахових видань «Вісті біосферного заповідника «Асканія-Нова»” та «Таврійський науковий вісник»; головою Херсонського відділення Всеукраїнської асоціації фітобіологів, членом наукових рад Міністерства освіти і науки (секція біологія, біотехнологія та харчування), з питань ботаніки та мікології НАН України, біосферного заповідника «Асканія-Нова».Має активну громадянську позицію щодо вирішення екологічних проблем півдня України — очолював колектив з наукового обґрунтування створення Національного природного парку «Олешківські піски» (2008 рік) та Національного природного парку «Нижньодніпровський» (2009).Ходосовцев О.Є. — громадянин України. Проживає в м. Херсон. Дружина — Ходосовцева Юлія Анатоліївна (1980 р.н.), кандидат біологічних наук, доцент кафедри екології Херсонського державного аграрного університету. Має двох дітей. Син — Ходосовцев Євгеній Олександрович (2000 р.н.), учень ЗНЗ № 55. Донька — Ходосовцева Катерина Олександрівна (2011 р.).Несудимий. Безпартійний.
ПЕРЕДВИБОРЧА ПРОГРАМА кандидата на посаду ректора університету доктора біологічних наук, професора, заслуженого працівника освіти України
Ходосовцева Олександра Євгеновича
1. Загальні положення
Херсонський державний університет є класичним університетом, який набув за останні роки вагомого статусу найважливішого культурного, освітнього і наукового центру Херсонщини з контингентом у 7340 студентів з 21 регіону України та 9 країн СНД й далекого зарубіжжя. Потужний професорсько-викладацький склад є гарантом якості та професіоналізму: 18 академіків і член-кореспондентів українських і міжнародних академій наук, 72 професори, 252 доценти; 140 аспірантів та докторантів, понад 950 викладачів і співробітників.Мета програми – забезпечити динамічний та стабільний розвиток Херсонського державного університету за сучасних економічних умов та потреб сучасного суспільства.
2. Мотиви висування
Оцінюючи значення ХДУ в розвитку освітньої, соціально-наукової та культурно-просвітницької сфери Херсонщини, усвідомлюючи його місце і роль у системі підготовки науково-педагогічних кадрів, вважаю за необхідне своєю особистою участю зробити подальший внесок у розвиток університету.Реально оцінюючи свій досвід науково-педагогічної діяльності в ХДУ протягом років незалежності, чітко розуміючи завдання, що ставлять перед вищою школою країни Президент України В. Янукович, Міністр освіти і науки, молоді та спорту Д.Табачник, вважаю за доцільне використати свій потенціал та позитивний досвід керівної роботи на посаді ректора університету.Знаючи особливості роботи колективу університету зсередини, разом з ним переживаючи його становлення з 90-х років (спочатку — на лаві студента та аспіранта, пізніше — на посадах викладача, старшого викладача, заступника декана факультету, доцента, професора, завідувача кафедри, декана факультету), висунув свою кандидатуру на посаду ректора ХДУ, усвідомлюючи, що подальший розвиток університету не можливий без удосконалення стилю і сутності управління, без розвитку вузівської демократії і постійного створення сприятливих умов роботи для всіх категорій співробітників вишу.
3. Розвиток ХДУ як провідного ВНЗ Півдня України
3.1. Стратегічні завдання
- забезпечення стійкого розвитку ХДУ як класичного університету загальнодержавного рівня;
- організація роботи колективу університету щодо формування «Стратегії розвитку ХДУ до 2020 року»;
- збереження престижу ВНЗ як одного з провідних університетів на півдні України в галузях педагогічних, філологічних, природничо-математичних наук, культури та мистецтва, фізичного виховання та спорту;
- утримання фінансового балансу і вдосконалення структури університету, укріплення та захист його юридичної та територіальної цілісності;
- збереження кадрового потенціалу університету й залучення до роботи фахівців найвищого наукового рівня з метою ліцензування нових сучасних напрямів підготовки та спеціальностей;
- забезпечення розумного поєднання процесу оновлення професорсько-викладацького складу з дбайливим і обережним ставленням до досвіду провідних викладачів і науковців, носіїв університетського духу, який повинен бути гідно переданий наступним поколінням;
- розширення співробітництва з підприємствами та державними установами Херсонщини для ефективної практичної підготовки фахівців та подальшого їх працевлаштування;
- створення більш дійової системи заохочень, у т.ч. фінансових, за кращі результати в науковій, навчальній та виховній роботі;
- формування конструктивного механізму взаємодії з Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України, Херсонською обласною державною адміністрацією, Херсонською обласною та міською радами, громадськими організаціями Херсона та Херсонщини;
- кооперація університету з іншими ВНЗ, академічними установами України та зарубіжжя для вирішення фундаментальних та прикладних проблем підвищення якості освіти;
- виховання університетського патріотизму на прикладах видатних постатей XX та ХХІ століття у майже віковій історії університету;
- сприяння розширенню культурних, наукових, ділових та гуманітарних зв’язків студентської та учнівської молоді України й країн Європейського Союзу;
- створення позитивного інформаційного іміджу університету як навчального, наукового, культурного, соціального та інноваційного центру розвитку Херсонщини за допомогою засобів масової інформації, мистецьких заходів, творчих та науково-популярних програм.
3.2. Засади управління університетом
- реалізація завдань, що поставлені перед керівництвом та колективом університету реаліями сьогодення;
- розвиток принципів університетської демократії та прозорості дій керівництва університету;
- підсилення ролі колегіальних об’єднань (вчених рад та конференції трудових колективів факультетів) щодо прийняття рішень у відповідності щодо основних завдань розвитку університету;
- оптимізація документообігу шляхом делегування низки повноважень у структурних підрозділах університету та запровадження електронної номенклатури справ університету;
- пошуки можливостей щодо фінансового заохочення науково-педагогічних працівників за рахунок їх участі у госпдоговірній, бюджетній та грантовій науково-дослідній роботі, а також у наданні різноманітних освітянських послуг широким верствам населення;
- утримання та розвиток існуючих програм соціальної підтримки співробітників та студентів університету;
- запровадження відкритого рейтингу різних видів роботи (навчальної, методичної, наукової, виховної, працевлаштування тощо) структурних підрозділів ХДУ – факультетів, кафедр на основі офіційних (міністерських) та неофіційних методик оцінювання позицій вузів України;
- підсилення ролі кафедри у підготовці науково-педагогічних кадрів, ліцензуванні та акредитації напрямів підготовки та спеціальностей, складанні навчальних планів та програм тощо.
3.3. Наукова діяльність
- розвиток фундаментальних і прикладних досліджень в ХДУ;
- розробка гнучкої системи заохочень молодих науковців, які мають найвищий рейтинг публікацій та індекси міжнародного цитування, та забезпечення матеріальної підтримки розвитку їх наукових лабораторій і наукових шкіл;
- спрямування зусиль науковців філологічних і природничо-математичних галузей на підготовку періодичних видань ХДУ до включення у реферативну базу даних SCOPUS;
- підтримка існуючих наукових фахових видань університету та сприяння відкриттю та реєстрації нових;
- пошук джерел фінансування для публікацій наукових монографій та навчальних посібників;
- подальша організація та підтримка випусків студентського часопису «Магістерські студії» серіями за відповідними галузями знань;
- підвищення наукового та загального рейтингу ХДУ, від якого залежить фінансування наукових тем в цілому по університету та привабливість ВНЗ для абітурієнтів;
- захист та підтримка університетських проєктів у вирішенні економічних, екологічних, соціальних, інфраструктурних проблем та проблем природокористування на Херсонщині шляхом виконання госпдоговірних тем;
- організація семінарів щодо вивчення досвіду оформлення, подання та отримання міжнародних грантів;
- запровадження механізмів залучення обдарованої молоді до наукової роботи на початкових етапах її наукової діяльності;
- підвищення ефективності підготовки кадрів найвищої кваліфікації для забезпечення існуючих та нових спеціальностей через навчання у докторантурі та аспірантурі ХДУ та у системі інших вищих навчальних закладів МОНМС та НАНУ;
- створення робочих груп на факультетах з метою постійної підготовки студентів, які братимуть участь у фахових олімпіадах;
- активне залучення наукових кадрів для підготовки студентів до всеукраїнських студентських та шкільних олімпіадах, всеукраїнських та міжнародних фахових турнірів тощо;
- сприяння організації роботи з підготовки наукових кадрів вищої кваліфікації за європейськими зразками з метою здійснення самостійних оригінальних наукових досліджень.
3.4. Науково-методична робота
- ліцензування спеціальностей за ОКР «Магістр» у рамках вже акредитованих напрямів підготовки під існуючий та перспективний кадровий потенціал докторів наук;
- організація роботи з відкриття нових напрямів підготовки, які відповідають перспективі розвитку Херсона та Херсонської області;
- приведення у відповідність до нормативних вимог Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України науково-методичного забезпечення навчального процесу ХДУ;
- модернізація системи моніторингу якості освіти на основі новітніх наукових розробок у цій сфері;
- активний пошук як бюджетних, так і спонсорських коштів для сучасного методичного та матеріально-технічного забезпечення навчального процесу;
- оптимізація навчальних практик з урахуванням специфіки спеціальностей, державних стандартів освіти та ефективного часу їх проведення;
- збільшення спектру виробничих баз практик та зменшення кількості практикантів на одній базі, що є одним з критеріїв подальшого успішного працевлаштування випускників;
- підвищення та контроль якісної підготовки фахівців різних освітньо-кваліфікаційних рівнів на всіх напрямах підготовки;
- інтенсифікація діяльності докторських і кандидатських спеціалізованих вчених рад;
- створення умов для ефективного працевлаштування молодих спеціалістів у всіх сферах освітянської, управлінської, промислової та суспільної діяльності Херсонщини та Південного регіону України;
- удосконалення системи додаткових платних послуг на базі центру перепідготовки та підвищення кваліфікації і факультету довузівської підготовки;
- підтримка та розвиток корпоративної комп’ютерної мережі ХДУ якісними, сучасними каналами виходу в Інтернет, запровадження передових освітніх технологій на її основі;
- підсилення ресурсного значення бібліотеки ХДУ та спеціалізованих кабінетів шляхом поновлення фонду як електронними, так і твердими версіями книг, підручників та фахових журналів;
- підвищення рівня морального та матеріального стимулювання студентів за підсумками їх наукової та навчальної роботи;
- упровадження системи дистанційного навчання та тестового контролю якості знань студентів;
- активне залучення територіально відокремлених підрозділів ХДУ (агробіостанція – ботанічний сад, водноспортивна станція, СОТ «Буревісник» тощо) до навчально-виховного процесу;
- розвиток програм співпраці ХДУ з організаціями й установами, держпідприємствами і бізнесом через формування індивідуальних планів навчання студентів, збільшення їх варіативної складової.
3.5. Культура та мистецтво
- збереження високого рівня мистецької освіти в університеті, забезпечення умов для відродження та розвитку української національної культури і національних меншин, що мешкають на півдні України;
- - залучення творчих колективів до проведення масштабних культурних заходів міста та області;
- координація діяльності митців та професійних творчих колективів університету, сприяння роботі культурних центрів;
- зміцнення зв’язків університету з навчальними закладами мистецького напряму (школи мистецтв, ліцеї, училища), обласними закладами культури й мистецтва, Національними спілками письменників та художників України;
- забезпечення реалізації прав громадян на свободу літературної і художньої творчості, вільного розвитку культурно-мистецьких процесів.
3.6. Організаційно-виховна робота зі студентами
- сприяння розвитку та удосконаленню системи студентського самоврядування;
- контроль відшкодувань (0,5%) зі спеціального фонду ХДУ для фінансового розвитку студентського самоврядування;
- формування в студентів системи поглядів для успішної адаптації у суспільстві та подальшому кар’єрному рості;
- налагодження інформаційної бази даних можливих місць працевлаштування для використання її студентами у пошуках достойної роботи за спеціальністю;
- сприяння роботі студентів у системі соціальних та екологічних проєктів, що реалізуються університетом для розбудови Херсонської області;
- організація консультаційної допомоги студентам ХДУ щодо можливостей стажування, навчання та роботи за кордоном;
- поліпшення умов проживання студентів у гуртожитках Студентського містечка.
3.7. Міжнародна діяльність
- сприяння програмам міждержавного обміну студентами, аспірантами, науково-педагогічними працівниками;
- залучення науково-педагогічного складу до проведення спільних теоретико-методологічних, лабораторних та експедиційних наукових досліджень та публікацій спільної наукової продукції;
- розширення кола партнерів для організації міжнародних конференцій, симпозіумів, конгресів та інших заходів;
- залучення кадрового потенціалу до міжнародних освітніх та наукових програм;
- активізація роботи з іноземними громадянами щодо надання освітніх послуг;
- відрядження за кордон викладачів з метою виконання роботи за міжнародними договорами ХДУ та України з іноземними партнерами;
- сприяння розвитку «Євроклубу ХДУ» як структури, що пропагує процеси європейської інтеграції України, демократичні та загальнолюдські цінності.
3.8. Фінансове забезпечення
- поєднання бюджетної та контрактної системи підготовки й перепідготовки кадрів;
- збільшення кількості договорів на виконання регіональних замовлень з органами влади, державними та недержавними установами;
- фінансове адміністрування структурних підрозділів університету для планування і контролю фактичного використання бюджету ХДУ;
- підвищення фінансової відповідальності підрозділів за використання коштів загального і спеціального фондів держбюджету;
- пошук джерел фінансування ремонтних робіт корпусів ХДУ по вул. Перекопській;
- поступове підвищення надбавки доцентам за вчене звання та науковий ступінь, враховуючи стаж науково-педагогічної роботи, досягнення в науковій, науково-методичній, творчій, спортивно-масовій та інших роботах.
3.9. Покращення умов життя і роботи
- розвантаження аудиторного фонду й оптимізація розкладу занять шляхом більш ефективного використання приміщень та оснащення їх сучасними засобами навчання;
- поширення (через систему соцстраху) можливостей отримання викладачами достатньої кількість путівок на пільгових умовах;
- сприяння створенню комфортних умов та доброзичливої атмосфери в усіх структурних підрозділах університету, що є запорукою отримання ефективних результатів у науковій і навчальній роботі.
3.10. Позитивний імідж та зміцнення зовнішнього впливу ХДУ
- пропагування і рекламування освітніх, наукових, міжнародних, інформаційних, мистецьких, спортивних, волонтерських досягнень і можливостей ХДУ на Херсонщині і Південному регіоні в цілому;
- використання вигідного географічного розташування Херсона для підвищення статусу наукових, культурно-мистецьких, спортивних заходів, що відбуваються у ХДУ;
- проведення спільних публічних заходів з Національними та іншими академіями наук, провідними вишами України і зарубіжжя;
- підтримка конструктивних і доброзичливих відносин з ректорським корпусом України, освітніми установами, державними органами і громадськими організаціями тощо;
- розробка і реалізація цільової комплексної програми взаємовигідного співробітництва із зарубіжними університетами та фондами.
Можливості: Версія для друку Відправити другу