Skip Navigation Links

Шановні викладачі, співробітники та студенти університету!
Вашій увазі пропонується коротка біографія та передвиборча програма кандидата на посаду ректора Херсонського державного університету професора Олександра Євгеновича Ходосовцева

14 березня 2012 р.

ХОДОСОВЦЕВ ОЛЕКСАНДР ЄВГЕНОВИЧ

кандидат на посаду ректора

Херсонського державного університету

декан факультету біології, географії і екології,

завідувач кафедри ботаніки, доктор біологічних наук, професор, заслужений працівник освіти України

 

Ходосовцев Олександр Євгенович народився у м. Херсон 03 листопада 1971 р.

У 1988 р. закінчив Херсонську середню загальноосвітню школу № 51. У 1988 році вступив до Херсонського державного інституту ім. Н.К. Крупської на природничий факультет. У 1993 році закінчив інститут і отримав кваліфікацію «вчитель біології і хімії». У цьому ж році вступив до аспірантури за спеціальністю 03.00.05 — ботаніка. У 1997 році захистив кандидатську дисертацію з теми «Лишайники півдня України». З 1997 р. до 1998 р. працював заступником декана природничого факультету з організаційно-виховної роботи. У 2002 році отримав звання доцента кафедри ботаніки Херсонського державного університету. У 2004 році після навчання в докторантурі Інституту ботаніки ім. М.Г. Холодного НАН України (спеціальність 03.00.21 — мікологія) захистив докторську дисертацію з теми «Лишайники кам’янистих відслонень Кримського півострова». У 2006 році отримав звання професора. З 2004 року працює завідувачем кафедри ботаніки Херсонського державного університету. У 2009 році отримав почесне звання «Заслужений працівник освіти України». З листопада 2011 р. — декан факультету біології, географії і екології Херсонського державного університету.
За період науково-педагогічної діяльності Ходосовцевим О.Є. опубліковано 215 наукових та науково-методичних праць, серед яких 10 монографій, присвячених вивченню ліхенофлори степової зони України, Криму та Карпат, дослідженню раритетного фітогенофонду України, екологічним проблемам Херсонщини, створенню нових природоохоронних об’єктів у системі регіональної екологічної мережі. Він є співавтором фундаментальних видань: «Определитель лишайников России. Т. 8» (2004 р.), «Флора лишайників України. Т. 2, вип. 2» (2010 р.), «Червона Книга України» (2009 р.). Його наукові публікації виходять у провідних виданнях світу, серед яких Graphis Scripta, Acta Botanica Hungarica, Lichenologist, Nordic Botanical Journal, Bocconea, Mycotaxon, Bibliotheca Lichenologica, Mycologica Balcanica.
З 1997 року викладає в Академічному ліцеї при Херсонському державному університеті. Його учні неодноразово посідали призові місця на міжнародному рівні: три золоті, одна срібна й одна бронзова медалі на Міжнародних олімпіадах з екології у Стамбулі (1999, 2004, 2008, 2011 роки). Ходосовцев О.Є. є членом журі Всеукраїнського турніру юних біологів (Херсон, 2006; Канів, 2007; Новгород-Сіверський, 2008; Донецьк, 2009, Чернівці, 2010, Рівне, 2011), Всеукраїнської студентської олімпіади з біології (Херсон, 2004, 2005, 2006; Одеса, 2007, 2008, 2009), Всеукраїнської шкільної олімпіади з біології (Львів, 2010, Севастополь, 2011), експерт-консультант Всеукраїнської шкільної олімпіади з екології (Севастополь, 2011). Упродовж багатьох років на обласному рівні очолює секцію «Екологія» Малої академії наук України.
У 1998 році Ходосовцевим О.Є. було створено науково-дослідну лабораторію біорізноманіття та екологічного моніторингу. Пріоритетними напрямами роботи якої є проведення екологічних та флористичних досліджень на півдні України, в Карпатах та Криму. Лабораторія брала участь у виконанні трьох міжнародних, трьох державних та багатьох госпдоговірних проєктів. У 2006 році О.Є. Ходосовцевим було отримано премію Кабінету Міністрів України за наукові досягнення, у 2007 році — Грант Президента України за досягнення в науково-дослідній роботі.
Ходосовцев О.Є. є заступником головного редактора фахового видання «Чорноморський ботанічний журнал», членом редакційних колегій фахових видань «Вісті біосферного заповідника «Асканія-Нова»” та «Таврійський науковий вісник»; головою Херсонського відділення Всеукраїнської асоціації фітобіологів, членом наукових рад Міністерства освіти і науки (секція біологія, біотехнологія та харчування), з питань ботаніки та мікології НАН України, біосферного заповідника «Асканія-Нова».
Має активну громадянську позицію щодо вирішення екологічних проблем півдня України — очолював колектив з наукового обґрунтування створення Національного природного парку «Олешківські піски» (2008 рік) та Національного природного парку «Нижньодніпровський» (2009).
Ходосовцев О.Є. — громадянин України. Проживає в м. Херсон. Дружина — Ходосовцева Юлія Анатоліївна (1980 р.н.), кандидат біологічних наук, доцент кафедри екології Херсонського державного аграрного університету. Має двох дітей. Син — Ходосовцев Євгеній Олександрович (2000 р.н.), учень ЗНЗ № 55. Донька — Ходосовцева Катерина Олександрівна (2011 р.).
Несудимий. Безпартійний.

 

ПЕРЕДВИБОРЧА ПРОГРАМА кандидата на посаду ректора університету доктора біологічних наук, професора, заслуженого працівника освіти України 

 Ходосовцева Олександра Євгеновича

 

1. Загальні положення

Херсонський державний університет є класичним університетом, який набув за останні роки вагомого статусу найважливішого культурного, освітнього і наукового центру Херсонщини з контингентом у 7340 студентів з 21 регіону України та 9 країн СНД й далекого зарубіжжя. Потужний професорсько-викладацький склад є гарантом якості та професіоналізму: 18 академіків і член-кореспондентів українських і міжнародних академій наук, 72 професори, 252 доценти; 140 аспірантів та докторантів, понад 950 викладачів і співробітників.
Мета програми – забезпечити динамічний та стабільний розвиток Херсонського державного університету за сучасних економічних умов та потреб сучасного суспільства.

 

2. Мотиви висування

Оцінюючи значення ХДУ в розвитку освітньої, соціально-наукової та культурно-просвітницької сфери Херсонщини, усвідомлюючи його місце і роль у системі підготовки науково-педагогічних кадрів, вважаю за необхідне своєю особистою участю зробити подальший внесок у розвиток університету.
Реально оцінюючи свій досвід науково-педагогічної діяльності в ХДУ протягом років незалежності, чітко розуміючи завдання, що ставлять перед вищою школою країни Президент України В. Янукович, Міністр освіти і науки, молоді та спорту Д.Табачник, вважаю за доцільне використати свій потенціал та позитивний досвід керівної роботи на посаді ректора університету.
Знаючи особливості роботи колективу університету зсередини, разом з ним переживаючи його становлення з 90-х років (спочатку — на лаві студента та аспіранта, пізніше — на посадах викладача, старшого викладача, заступника декана факультету, доцента, професора, завідувача кафедри, декана факультету), висунув свою кандидатуру на посаду ректора ХДУ, усвідомлюючи, що подальший розвиток університету не можливий без удосконалення стилю і сутності управління, без розвитку вузівської демократії і постійного створення сприятливих умов роботи для всіх категорій співробітників вишу.

 

3. Розвиток ХДУ як провідного ВНЗ Півдня України

3.1. Стратегічні завдання

- забезпечення стійкого розвитку ХДУ як класичного університету загальнодержавного рівня;

- організація роботи колективу університету щодо формування «Стратегії розвитку ХДУ до 2020 року»;

- збереження престижу ВНЗ як одного з провідних університетів на півдні України в галузях педагогічних, філологічних, природничо-математичних наук, культури та мистецтва, фізичного виховання та спорту;

- утримання фінансового балансу і вдосконалення структури університету, укріплення та захист його юридичної та територіальної цілісності;

- збереження кадрового потенціалу університету й залучення до роботи фахівців найвищого наукового рівня з метою ліцензування нових сучасних напрямів підготовки та спеціальностей;

- забезпечення розумного поєднання процесу оновлення професорсько-викладацького складу з дбайливим і обережним ставленням до досвіду провідних викладачів і науковців, носіїв університетського духу, який повинен бути гідно переданий наступним поколінням;

- розширення співробітництва з підприємствами та державними установами Херсонщини для ефективної практичної підготовки фахівців та подальшого їх працевлаштування;

- створення більш дійової системи заохочень, у т.ч. фінансових, за кращі результати в науковій, навчальній та виховній роботі;

- формування конструктивного механізму взаємодії з Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України, Херсонською обласною державною адміністрацією, Херсонською обласною та міською радами, громадськими організаціями Херсона та Херсонщини;

- кооперація університету з іншими ВНЗ, академічними установами України та зарубіжжя для вирішення фундаментальних та прикладних проблем підвищення якості освіти;

- виховання університетського патріотизму на прикладах видатних постатей XX та ХХІ століття у майже віковій історії університету;

- сприяння розширенню культурних, наукових, ділових та гуманітарних зв’язків студентської та учнівської молоді України й країн Європейського Союзу;

- створення позитивного інформаційного іміджу університету як навчального, наукового, культурного, соціального та інноваційного центру розвитку Херсонщини за допомогою засобів масової інформації, мистецьких заходів, творчих та науково-популярних програм.

 

3.2. Засади управління університетом

- реалізація завдань, що поставлені перед керівництвом та колективом університету реаліями сьогодення;

- розвиток принципів університетської демократії та прозорості дій керівництва університету;

- підсилення ролі колегіальних об’єднань (вчених рад та конференції трудових колективів факультетів) щодо прийняття рішень у відповідності щодо основних завдань розвитку університету;

- оптимізація документообігу шляхом делегування низки повноважень у структурних підрозділах університету та запровадження електронної номенклатури справ університету;

- пошуки можливостей щодо фінансового заохочення науково-педагогічних працівників за рахунок їх участі у госпдоговірній, бюджетній та грантовій науково-дослідній роботі, а також у наданні різноманітних освітянських послуг широким верствам населення;

- утримання та розвиток існуючих програм соціальної підтримки співробітників та студентів університету;

- запровадження відкритого рейтингу різних видів роботи (навчальної, методичної, наукової, виховної, працевлаштування тощо) структурних підрозділів ХДУ – факультетів, кафедр на основі офіційних (міністерських) та неофіційних методик оцінювання позицій вузів України;

- підсилення ролі кафедри у підготовці науково-педагогічних кадрів, ліцензуванні та акредитації напрямів підготовки та спеціальностей, складанні навчальних планів та програм тощо.

 

3.3. Наукова діяльність

- розвиток фундаментальних і прикладних досліджень в ХДУ;

- розробка гнучкої системи заохочень молодих науковців, які мають найвищий рейтинг публікацій та індекси міжнародного цитування, та забезпечення матеріальної підтримки розвитку їх наукових лабораторій і наукових шкіл;

- спрямування зусиль науковців філологічних і природничо-математичних галузей на підготовку періодичних видань ХДУ до включення у реферативну базу даних SCOPUS;

- підтримка існуючих наукових фахових видань університету та сприяння відкриттю та реєстрації нових;

- пошук джерел фінансування для публікацій наукових монографій та навчальних посібників;

- подальша організація та підтримка випусків студентського часопису «Магістерські студії» серіями за відповідними галузями знань;

- підвищення наукового та загального рейтингу ХДУ, від якого залежить фінансування наукових тем в цілому по університету та привабливість ВНЗ для абітурієнтів;

- захист та підтримка університетських проєктів у вирішенні економічних, екологічних, соціальних, інфраструктурних проблем та проблем природокористування на Херсонщині шляхом виконання госпдоговірних тем;

- організація семінарів щодо вивчення досвіду оформлення, подання та отримання міжнародних грантів;

- запровадження механізмів залучення обдарованої молоді до наукової роботи на початкових етапах її наукової діяльності;

- підвищення ефективності підготовки кадрів найвищої кваліфікації для забезпечення існуючих та нових спеціальностей через навчання у докторантурі та аспірантурі ХДУ та у системі інших вищих навчальних закладів МОНМС та НАНУ;

- створення робочих груп на факультетах з метою постійної підготовки студентів, які братимуть участь у фахових олімпіадах;

- активне залучення наукових кадрів для підготовки студентів до всеукраїнських студентських та шкільних олімпіадах, всеукраїнських та міжнародних фахових турнірів тощо;

- сприяння організації роботи з підготовки наукових кадрів вищої кваліфікації за європейськими зразками з метою здійснення самостійних оригінальних наукових досліджень.

 

3.4. Науково-методична робота

- ліцензування спеціальностей за ОКР «Магістр» у рамках вже акредитованих напрямів підготовки під існуючий та перспективний кадровий потенціал докторів наук;

- організація роботи з відкриття нових напрямів підготовки, які відповідають перспективі розвитку Херсона та Херсонської області;

- приведення у відповідність до нормативних вимог Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України науково-методичного забезпечення навчального процесу ХДУ;

- модернізація системи моніторингу якості освіти на основі новітніх наукових розробок у цій сфері;

- активний пошук як бюджетних, так і спонсорських коштів для сучасного методичного та матеріально-технічного забезпечення навчального процесу;

- оптимізація навчальних практик з урахуванням специфіки спеціальностей, державних стандартів освіти та ефективного часу їх проведення;

- збільшення спектру виробничих баз практик та зменшення кількості практикантів на одній базі, що є одним з критеріїв подальшого успішного працевлаштування випускників;

- підвищення та контроль якісної підготовки фахівців різних освітньо-кваліфікаційних рівнів на всіх напрямах підготовки;

- інтенсифікація діяльності докторських і кандидатських спеціалізованих вчених рад;

- створення умов для ефективного працевлаштування молодих спеціалістів у всіх сферах освітянської, управлінської, промислової та суспільної діяльності Херсонщини та Південного регіону України;

- удосконалення системи додаткових платних послуг на базі центру перепідготовки та підвищення кваліфікації і факультету довузівської підготовки;

- підтримка та розвиток корпоративної комп’ютерної мережі ХДУ якісними, сучасними каналами виходу в Інтернет, запровадження передових освітніх технологій на її основі;

- підсилення ресурсного значення бібліотеки ХДУ та спеціалізованих кабінетів шляхом поновлення фонду як електронними, так і твердими версіями книг, підручників та фахових журналів;

- підвищення рівня морального та матеріального стимулювання студентів за підсумками їх наукової та навчальної роботи;

- упровадження системи дистанційного навчання та тестового контролю якості знань студентів;

- активне залучення територіально відокремлених підрозділів ХДУ (агробіостанція – ботанічний сад, водноспортивна станція, СОТ «Буревісник» тощо) до навчально-виховного процесу;

- розвиток програм співпраці ХДУ з організаціями й установами, держпідприємствами і бізнесом через формування індивідуальних планів навчання студентів, збільшення їх варіативної складової.

 

3.5. Культура та мистецтво

- збереження високого рівня мистецької освіти в університеті, забезпечення умов для відродження та розвитку української національної культури і національних меншин, що мешкають на півдні України;

- - залучення творчих колективів до проведення масштабних культурних заходів міста та області;

- координація діяльності митців та професійних творчих колективів університету, сприяння роботі культурних центрів;

- зміцнення зв’язків університету з навчальними закладами мистецького напряму (школи мистецтв, ліцеї, училища), обласними закладами культури й мистецтва, Національними спілками письменників та художників України;

- забезпечення реалізації прав громадян на свободу літературної і художньої творчості, вільного розвитку культурно-мистецьких процесів.

 

3.6. Організаційно-виховна робота зі студентами

- сприяння розвитку та удосконаленню системи студентського самоврядування;

- контроль відшкодувань (0,5%) зі спеціального фонду ХДУ для фінансового розвитку студентського самоврядування;

- формування в студентів системи поглядів для успішної адаптації у суспільстві та подальшому кар’єрному рості;

- налагодження інформаційної бази даних можливих місць працевлаштування для використання її студентами у пошуках достойної роботи за спеціальністю;

- сприяння роботі студентів у системі соціальних та екологічних проєктів, що реалізуються університетом для розбудови Херсонської області;

- організація консультаційної допомоги студентам ХДУ щодо можливостей стажування, навчання та роботи за кордоном;

- поліпшення умов проживання студентів у гуртожитках Студентського містечка.

 

3.7. Міжнародна діяльність

- сприяння програмам міждержавного обміну студентами, аспірантами, науково-педагогічними працівниками;

- залучення науково-педагогічного складу до проведення спільних теоретико-методологічних, лабораторних та експедиційних наукових досліджень та публікацій спільної наукової продукції;

- розширення кола партнерів для організації міжнародних конференцій, симпозіумів, конгресів та інших заходів;

- залучення кадрового потенціалу до міжнародних освітніх та наукових програм;

- активізація роботи з іноземними громадянами щодо надання освітніх послуг;

- відрядження за кордон викладачів з метою виконання роботи за міжнародними договорами ХДУ та України з іноземними партнерами;

- сприяння розвитку «Євроклубу ХДУ» як структури, що пропагує процеси європейської інтеграції України, демократичні та загальнолюдські цінності.

 

3.8. Фінансове забезпечення

- поєднання бюджетної та контрактної системи підготовки й перепідготовки кадрів;

- збільшення кількості договорів на виконання регіональних замовлень з органами влади, державними та недержавними установами;

- фінансове адміністрування структурних підрозділів університету для планування і контролю фактичного використання бюджету ХДУ;

- підвищення фінансової відповідальності підрозділів за використання коштів загального і спеціального фондів держбюджету;

- пошук джерел фінансування ремонтних робіт корпусів ХДУ по вул. Перекопській;

- поступове підвищення надбавки доцентам за вчене звання та науковий ступінь, враховуючи стаж науково-педагогічної роботи, досягнення в науковій, науково-методичній, творчій, спортивно-масовій та інших роботах.

 

3.9. Покращення умов життя і роботи

- розвантаження аудиторного фонду й оптимізація розкладу занять шляхом більш ефективного використання приміщень та оснащення їх сучасними засобами навчання;

- поширення (через систему соцстраху) можливостей отримання викладачами достатньої кількість путівок на пільгових умовах;

- сприяння створенню комфортних умов та доброзичливої атмосфери в усіх структурних підрозділах університету, що є запорукою отримання ефективних результатів у науковій і навчальній роботі.

 

3.10. Позитивний імідж та зміцнення зовнішнього впливу ХДУ

- пропагування і рекламування освітніх, наукових, міжнародних, інформаційних, мистецьких, спортивних, волонтерських досягнень і можливостей ХДУ на Херсонщині і Південному регіоні в цілому;

- використання вигідного географічного розташування Херсона для підвищення статусу наукових, культурно-мистецьких, спортивних заходів, що відбуваються у ХДУ;

- проведення спільних публічних заходів з Національними та іншими академіями наук, провідними вишами України і зарубіжжя;

- підтримка конструктивних і доброзичливих відносин з ректорським корпусом України, освітніми установами, державними органами і громадськими організаціями тощо;

- розробка і реалізація цільової комплексної програми взаємовигідного співробітництва із зарубіжними університетами та фондами.

Опублікувати на Twitter Опублікувати на  Facebook Опублікувати на LinkedIn telegram viber

Можливості: Версія для друкуВерсія для друку Відправити другуВідправити другу